Skriv svar

melding fouten

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
hortys
hortys
Inlägg: 3
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

melding fouten

Inlägg av hortys »

Ik krijg de melding dat er mogelijk 16 fouten in mijn stamboom staan. Hoe kan ik deze nakijken en verbeteren?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
De lijst met mogelijke fouten kunt u inzien met een Premium.

Verder komt u ze wellicht vanzelf een keer tegen, zodra u een aanvulling binnen een gezin niet kunt bevestigen. Als er een mogelijke fout binnen een gezin zit waaraan u aanvullingen wilt doen, dan blokkeert het systeem dat, zodat u niet verder werkt op een mogelijk foute lijn. Op dat moment dan even de data binnen het gezin controleren op mogelijke conflicterende data.

Verder worden er weliswaar 16 mogelijke fouten vermeld, maar dat zijn er altijd minder, omdat een datumfout bij één persoon meestal ook bij andere personen een mogelijke fout genereert.
bijvoorbeeld : als u iemand laat overlijden in 1625 en er worden na 1630 nog 3 kinderen geboren, dan levert dat al zeker 6 mogelijke fouten op, namelijk 3 vanuit de ouder, en 3 vanuit de kinderen.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
En aan welke gebruiker wilde u die fout doorgeven ?

Het is beter om dat gelijk via een privéberichtje aan de gebruiker zelf door te geven, zodat hij/zij het kan aanpassen, mits uw info correct blijkt. De kans dat de betreffende gebruik(st)er het hier zal lezen acht ik erg gering.

Tevens raad ik u aan om geen persoonlijke data, zoals e-mailadressen, in openbare berichten op het internet te vermelden.
Men hoeft maar eventjes verder te Googelen om wat meer over u te weten te komen, en men kan u vervolgens zeer bedrieglijke berichtjes sturen.
Skriv svar

Återgå till "Geneanet : technische vragen"