Skriv svar

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
johanallard
johanallard
Inlägg: 124
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Graag had ik hier de mogelijkheid gezien om een geavanceerde zoekopdracht uit te voeren die de optie voorziet 'niet gelijk aan'.
Voorbeeld : alle personen van de stamboom geboren in Aalst en overleden elders (m.a.w. overlijdensplaats 'niet gelijk aan' Aalst).

groetjes, Johan
Groetjes,
Johan
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Ik heb het voorgelegd aan de ontwikkelaars.
hankortekaas
male
Inlägg: 30
Mijn persoonlijke voorkeur is berichten op fori te lezen vanaf de jongste/nieuwste naar de oudste. Dus aflopend. Op dit moment moet dat iedere keer bewust worden ingesteld.
Mijn wens is om de instelling te bewaren.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Voorgelegd aan de ontwikkelaars.
hankortekaas
male
Inlägg: 30
De pop-up bij onder meer de spellingvariant Catharina past niet netjes op het scherm. Je kunt niet zien of je de eerste en laatste regel zichtbaar hebt.
cofranssen
cofranssen
Inlägg: 174
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Goedemorgen,

ik heb een paar wensen voor wat betreft de GEDCOM tags:

bij Evenementen zou ik graag toegevoegd zien 'Nalatenschap' zodat je daar teksten betreffende nalatenschappen (lijst van erfgenamen, etc.) kan invullen zonder dat je de hele tijd melding krijgt dat de persoon al is overleden.
Verder zou ik graag zien 'Vermelding' dwz iemand komt ergens voor zonder dat het in bestaande categorie past.
En 'voogdij' of 'momberschap' iets waar je meer mee te maken krijgt als je teruggaat in de tijd.

Tenslotte zou ik onder 'Invoegen kind' graag zien dat er een optie komt voor het niet-invullen van M/V geslacht (doodgeboren kindertjes, etc.) zodat het irritante vraagteken verdwijnt en je ook niet de hele tijd een melding krijgt.

Alvast bedankt!
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Foutief geplaatste berichten werden verplaats of verwijderd.
tomtommer
male
Inlägg: 1
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Verzoek om mogelijke familiebanden 'de twijfelgevallen' aan elkaar te linken ... bijvoorbeeld met een stippenlijn ... totdat er een uitsluitsel is.

Bijvoorbeeld er zijn twee mogelijkheden voor uw bet-overgrootouder Louis Genane (fictieve naam) die in 1715 te Brussel met uw bet-overgrootmoder huwde.

Is dit mogelijkheid 1 of mogelijkheid 2 (of mogelijkheid ...)
bijv. mogelijkheid 1 'Lodewijk Geneane' gedoopt in januari 1684 te Brussel als zoon van ouder 1a en ouder 1b en OF mogelijkheid 2 kant 'Ludovicus Genanea' gedoopt in juni 1684 te Brussel als zoon van ouder 2a en ouder 2b.

:arrow: Zonder verder onderzoek kom je dit niet te weten. Nu moet dat steeds weggeschreven worden in een extern document. In bepaalde dorpen waar veel de dezelfde naam gebruikt wordt, zijn er ver in het verleden soms meerdere mogelijkheden niet uit te sluiten. Toch is deze info waardevol, ook voor derden.
terhasselt
terhasselt
Inlägg: 3
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Voorstel aanpassing navigatie-knoppen:
Op lange lijsten (bv namenlijst op startpagina of bij zoekopdrachten met meerdere pagina's aan resultaten) de pijltjes onderaan de bladzijde om naar vorige/volgende bladzijde te gaan, ook bovenaan de bladzijde tonen zodat men sneller door de bladzijden kan gaan, zonder steeds eerst naar de bodem van de bladzijde te moeten gaan.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Ik zal uw voorstel voorleggen aan de ontwikkelaars.
jdetroeyer
jdetroeyer
Inlägg: 2
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Zeker naar de toekomst toe zou het misschien een goed idee zijn om klankopnamen en videobeelden te verbinden aan bepaalde personen. Ik doe dit nu reeds op een kunstmatige wijze !

Jac
jguus1
jguus1
Inlägg: 33
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
De foutenlijst is een handig hulpmiddel om je "foute"gegevens te corrigeren.
Wat ik hier mis is de mogelijkheid om een notitie per fout te kunnen invoeren.
Als je het niet alla minute kunt oplossen is een notitie voor later best handig, want
over het algemeen weet je niet meer wat je al gedaan had, als je de fout weer oppakt.

Groeten
Guus
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
U kunt op een profiel van een persoon al een notitie toevoegen onder de menu-optie 'Meer'. U kunt ze tevens op privé instellen, zodat u de enige bent die ze kan zien.
Tevens kunt u daarna al deze notities oproepen onder de menu-optie 'Stamboom' in de menubalk en de keuze 'Notities', en kunt u vanaf daar gelijk naar het betreffende profiel klikken.

Nog beter is om de mogelijke fout gewoon te corrigeren.
jguus1
jguus1
Inlägg: 33
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Het voorgestelde is een goed alternatief om notities kwijt te kunnen voor de "fouten".
Het is zeker altijd beter de fouten direct op te lossen, echter dat is niet altijd mogelijk omdat
het vaak gepaard gaat met zoekwerk in archieven, niet alleen regionaal maar ook daarbuiten.
En dat kost vaak nogal wat tijd.

Groeten
Guus Jamin
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Een gedegen controle vóór het invoeren is wellicht een optie.
Skriv svar

Återgå till "Vragen over accounts en Premium"