Skriv svar

Wensenlijst Geneanet gebruikers

Niet voor technische vragen en vragen over de werking van het programma.
wimw67
male
Inlägg: 2
Beste,

Bij het zoeken naar graven op kerkhoven mis ik de mogelijkheid om als het graf nog niet gefotografeerd is een aanvraag in te dienen tot het maken van een foto van het graf.

Ofwel heb ik deze functie nog niet gevonden.

Groeten

Wim
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Dat vindt U hier : https://nl.geneanet.org/geneaexchange/presentation/

Of via het menu, dan klikken op 'Gemeenschap' in de menubalk, en vervolgens op 'Hulp'.
Een andere, en wellicht snellere optie, omdat niet iedereen van deze functie op de hoogte is, is om de vraag te stellen op het forum. Bijvoorbeeld onder 'Genealogische opzoekingen'.
wimw67
male
Inlägg: 2
Beste,

Welbedankt voor het antwoord.

Ik vond niet direct het juiste onderdeel om deze vraag te stellen.

Groeten

Wim
jayel
jayel
Inlägg: 1
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Waarom wordt aan de leden de lijst van de premium leden getoond als ze er toch niet naar kunnen kijken? Soms zijn er meer dan 40 bladzijden, waarvan er 35 voor de premium leden zijn. Kan deze lijst niet zo worden aangepast, dat alleen de premium leden het overzicht te zien krijgen?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Alle vondsten beginnend met colg.... zijn linkjes naar data op andere sites. Dat zijn dus geen gebruikers van Geneanet. Colgn... is een geautomatiseerd systeem dat de linkjes naar de data van die sites in de indexen op Geneanet plaatst, zodat er vanuit Gneeanet gezocht kan worden binnen die data.

Het inzien van alle stambomen van andere gebruikers van Geneanet is op Geneanet namelijk geheel gratis.
ckokke
ckokke
Inlägg: 65
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Graag de mogelijkheid om berichten(wisselingen) tussen mij en andere gebruikers te kunnen printen...
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Die mogelijkheid had u al bedacht.

Uit ervaring is gebleken dat de meeste van die berichten sowieso niet bewaard worden, omdat ze slechts enkele correcties of opmerkingen of vragen bevatten. Nadat die correcties zijn doorgevoerd, en de vragen zijn beantwoord, zijn de berichten dan vaak al niet relevant meer.
Als er grotere lijnen in worden beschreven, dan is het gewoon het snelste om het te kopiëren en te plakken in een ander programma, om het van daaruit af te drukken.
wizzke
wizzke
Inlägg: 23
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Of printscreen gebruiken en daarna opslaan ...
hchevrol
male
Inlägg: 4
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Het zoeken op (familie)naam of SOSA nummer in de eigen stamboom maakte in de resultaten tot voor kort een onderscheid tussen kleine en grote letters (kapitalen). Dat was handig om enig onderscheid in grote stambomen aan te brengen zonder dat dit anderzins gevolgen had. Deze faciliteit is verdwenen wat naar mijn bescheiden mening geen vooruitgang is. Zou dat kunnen teruggedraaid worden?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Wat bedoelt u met : handig om enig onderscheid in grote stambomen aan te brengen zonder dat dit anderzins gevolgen had ?

Ofwel waarom zijn daar grote en kleine letters handig ?
hchevrol
male
Inlägg: 4
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
In mijn geval kon ik hier een onderscheid maken tussen "mijn" familie en de anderen met hetzelfde patroniem, maar die familie zijn (bij de huidige stand van het genealisch onderzoek). Dat alles maakt het wat overzichtelijker.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Er kan helaas geen rekening gehouden worden met individueel aangepast gebruik van velden, dus terug aanpassen zit er om uw reden niet in.
hchevrol
male
Inlägg: 4
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Waarom wordt er zonder enige informatie vooraf een bestaande functionaliteit (onderscheid kleine letters/hoofdletters) zomaar afgeschaft?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10857
Ter verbetering van het programma, en helaas komt dat u dan even niet uit, maar de meeste andere gebruikers waarschijnlijk wel.

Daarnaast heb ik ook niet echt het idee dat Geneanet voor de invoering van aanpassingen aan haar programma eerst toestemming zou moeten gaan vragen aan al haar gebruik(st)ers (?).
hchevrol
male
Inlägg: 4
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Ik heb voorafgaande informatie gevraagd over wijzigingen in het programma. Verre van mij om een recht op toestemming te eisen. waar de waarschijnlijke verbetering voor andere gebruikers zit is mij een raadsel, het zij zo.

Ik zal dan maar een andere truc toepassen: minder elegant, maar helaas ook tekort doend aan het idee van een gemeenschappelijk project. Het zij zo.
Skriv svar

Återgå till "Vragen over accounts en Premium"