Skriv svar

Splitsen stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
vfrans3
male
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

Splitsen stamboom

Inlägg av vfrans3 »

Goedemorgen, de database van mijn stamboom wordt te groot en onhandelbaar. Is het mogelijk een splitsing aan te brengen, bv door een grote tak van een aangetrouwd persoon zelfstandig te maken onder een andere naam? Hoe doe ik dat?
edwardn
edwardn
Inlägg: 1577
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Goeiemorgen,

Er zullen allicht betere tips komen, maar ik maak gewoon een link naar die persoon onder:
https://my.geneanet.org/arbre/options/presentation.php?view=individus

Edward
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10941
Datgene dat Edward aangeeft is een goede optie om gelijk te kunnen instappen in een bepaalde tak.

Splitsen van de stamboom maakt het geheel er niet overzichtelijker op, en daarmee verbreekt men ook de familiebanden, hetgeen mijns inziens niet de bedoeling zal zijn van het opmaken van een stamboombestand.

Ik begrijp ook niet waarom u vindt dat uw stamboom met slechts 1000 personen al te groot en onhandelbaar zou worden. Dus daar graag wat meer uitleg over, want er zijn opties genoeg om te zoeken binnen uw bestand. Genealogische databases zijn er juist om de data in vast te leggen, zodat u ze niet hoeft te onthouden, maar gewoon de personen en lijnen kunt opzoeken.
vfrans3
male
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Beste Wimdeckers, bedankt voor je reactie. Het geheel werd trager als in nog wat namen toevoegde. Soms kon ik zelfs geen kinderen toevoegen aan een voorouder van 400 jaar geleden. Werd zonder opgaaf niet aanvaard. Ik dacht daarom dat ik aan mijn limit van invoeren zat. Is er een limiet?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10941
Er is op Geneanet geen limiet op het aantal in te voeren personen.

Traagheid kan ook goed het gevolg zijn van een (tijdelijke) vertraging in uw internetverbinding. Zeker met zo vele thuiswerkenden. Het aantal personen vertraagt de werking van de site niet.
Wellicht eens een speedtest doen. Daarvoor even Googelen op 'speedtest'. Ik heb hier zelf een snelheid voor download van 70mps en voor upload van 20mps. Met name de waarde voor die laatste kan storingen veroorzaken als die onder de 3mps zit.

Verder kan de browser een rol spelen. Edge bijvoorbeeld, is op de achtergrond altijd bezig met andere zaken, en vertraagt daarmee dus ook de snelheid tussen uw computer en sites.
Daarnaast kan er vertraging optreden als er op de achtergrond regelmatig updates van programma's worden gedownload. Ook dat vertraagt uw normale internetverkeer. Reden voor mij om alleen de virusscanner automatisch zijn updates te laten downloaden, en andere programma's een berichtje te laten sturen voor als er mogelijk updates zijn, zodat ik die kan downloaden en installeren als het mij uitkomt.

Een groter aantal personen zorgt dus niet voor die vertraging. Er zijn stambomen van meer dan 1 miljoen personen. Die zouden dan niet meer kunnen navigeren, maar alles werkt daarbinnen gewoon goed.
vfrans3
male
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Bedankt Wimdeckers voor alle informatie. Zal dus aan externe factoren liggen. Waarschijnlijk internet. Ik woon in de polder en krijg internet via 4G modem met download en upload 25mbs als max. Zit er meestal onder.
Ik volg je raad op en ga database niet splitsen. Gezien de capaciteit van het programma zal daar geen probleem mee zijn. Zit nog niet aan 1 miljoen. 😁
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10941
Nog niet aan 1 miljoen ?... werk dan rustig verder ;).
vanwijnen28
vanwijnen28
Inlägg: 88
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Ik heb met mijn team een bestand van 700.000 namen en Geneanet werkt echt fantastisch snel.
Dus grootte van bestand heeft geen invloed op snelheid bij het invoeren of sorteren.

Hoe anders is het bij Aldfaer het offline programma dat kan dit bestand niet meer aan omdat het teveel werkgeheugen vult.
Dat werkte nog net bij 630.000 namen dat is daar echt de limiet om een gedcom in te laden
vfrans3
male
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Al jullie reacties zijn duidelijk voor mij. Geen enkele reden de database te splitsen, zou niets verbeteren. Ben net weer aan het invoeren geweest en alles loopt prima. Ligt vermoedelijk toch aan de netbelasting. Daar kan ik op dit moment niets aan doen. Misschien als 5G operationeel is.
Dank jullie voor het meedenken.
Skriv svar

Återgå till "Geneanet : technische vragen"