Skriv svar

OCCU vreemd weergegeven

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
iverhaar
female
Inlägg: 13
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
In de GEDCOM file die ik importeer naar Geneanet staat:
1 OCCU notaris publyk
2 DATE 1596
2 PLAC Idaarderadeel

Dit wordt in geneanet in de persoonsfiche heel vreemd weergegeven, namelijk:
BEROEP 1596
Idaarderadeel

Als je er op doorklikt staat het feitelijke beroep (Notaris publyk) vermeld in het notitie-veld i.p.v. als het beroep.
Hoe komt dat? Hoe krijg ik dit goed geïmporteerd?
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Graag even de naam van de betreffende persoon, zodat ik kan zien hoe het er precies staat vermeld, en in welke velden.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
U kunt beter even op 'Profiel' in de menubalk klikken, zodat het grote echte profiel tevoorschijn komt, en niet die kleine samenvatting naast de boomstructuur.

Overigens kunt u daar bij het beroep op het pijltje er achter klikken om de rest van de beschrijving te zien, alsmede het linkje.
Dat veld met data is slechts een bedoeld om enige extra data van de persoon te tonen op het moment dat u door de boom navigeert. Vandaar dat lang niet alles zichtbaar is.
iverhaar
female
Inlägg: 13
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Daarom mijn opmerking in het eerste bericht: als je doorklikt zie je het beroep in het Note veld en niet vermeld als het feitelijke beroep
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Ja, maar zoals al aangegeven betreft dat schermpje een korte samenvatting om enigszins te kunnen zien om wie het gaat. Het is dus feitelijk niet bedoeld als HET profiel van een persoon..

Zelf klik ik dat schermpje altijd weg als ik door de boomstructuur navigeer, want het staat alleen maar in de weg. Als ik iets meer wil weten over de persoon, dan klik ik gewoon op 'Profiel', en daarna weer op 'Boom' om terug te komen in de boomstructuur.

Volgens de technici is er gekozen voor jaar en plaatst in dat schermpje. Er wordt dus aan dat schermpje verder niets aangepast, omdat het aangeeft waar en wanneer iemand ergens werkte.
Wilt u weten wat hij/zij dan voor werk deed, dan klikt u even door of kiest u voor het grote profiel.
iverhaar
female
Inlägg: 13
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Maar ook in het profiel staat:
Beroep - Idaarderadeel
notaris publyk


Ook de gedcom
1 OCCU notaris
2 DATE 1637

wordt in geneanet raar weergegeven. Daar staat in de persoonsfiche ipv
Beroep 1637
staat er:
Notaris 1637

Vreemd hoor!
Want als je alleen OCCU notaris schrijft, zonder verdere 2 PLAC of 2 DATE toevoegingen, dan loopt alles zoals je verwacht.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Wat u normaal vindt, vind ik dan weer vreemd, want men zou notaris 1637 kunnen lezen als notaris nummer 1637 (in het register).

Er is met goede redenen gekozen voor : waar, wanneer, wat.
Skriv svar

Återgå till "Geneanet : technische vragen"