Skriv svar

verzoek tot verwijderen uit stamboom aan eigenaar stamboom

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
poldrugo01
poldrugo01
Inlägg: 2
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Ik heb een vraag: de huidige echtgenote van mijn overleden ex-man wil uit de stamboom worden verwijderd. Ik heb daar meteen gehoor aan gegeven. Nu eist zij dat ik ook de gegevens van mijn ex-man verwijder. Ik ben met deze persoon ruim 13 jaar getrouwd geweest. Hij was op de hoogte van de stamboom, heeft mij zelfs nog geholpen met wat ontbrekende gegevens betreffende zijn familie, terwijl wij toen al lang gescheiden waren en beiden hertrouwd met een ander. Hij is belangrijk geweest in mijn leven en was een liefdevolle (stief) vader voor mijn dochter. Mag ik dit verzoek weigeren?
Bij voorbaat mijn dank,
Sandra van Lambaart-Poldrugo
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10862
Zij kan dat niet eisen.

Alleen uw ex-man zelf zou dat kunnen doen. Daar hij geen minderjarig kind is van haar, heeft zij daar verder geen zeggenschap op.

Daarbij heeft hij bij leven u voorzien van aanvullende data, en u daarmee toestemming gegeven tot gebruik van die data.
poldrugo01
poldrugo01
Inlägg: 2
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Hartelijk dank voor uw snelle reactie
liehel
female
Inlägg: 1
Beste,

Afgelopen april heb ik per toeval ontdekt dat mijn gegevens en die van mijn echtgenoot en kinderen vermeld staan in een stamboom. Ik heb aan de eigenaar van de stamboom gevraagd om die gegevens te verwijderen. Na wat mailverkeer beloofde hij dat dit tegen eind mei zou gebeuren. Eind juni stonden onze gegevens nog steeds op het internet, en stuurde ik een herinneringsmail aan de eigenaar. Daar kreeg ik geen antwoord op. Vandaag gecheckt: onze gegevens staan nog steeds in de stamboom. Welke stappen kunnen wij ondernemen om de eigenaar te dwingen onze gegevens te verwijderen. Kan Geneanet zelf tussenkomen bij de eigenaar of zelf de gegevens verwijderen indien de eigenaar blijft weigeren het nodige te doen. Alvast bedankt voor uw antwoord.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10862
Ik stuur u even een privé-berichtje, dan gaat het geregeld worden.
Skriv svar

Återgå till "Geneanet : technische vragen"