Skriv svar

Verblijfplaatsen 108e Regiment d' Infanterie de Ligne tussen 1812 en 1816


jpluymakers
male
Inlägg: 87
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.

Een voorvader, André Tillie uit Maastricht, diende vanaf 1812 tot 1816 (?) in het Franse leger, namelijk het 108e Regiment
d' Infanterie de Ligne.  Hij was "dienstplichtig" aangezien Maastricht toen was ingelijfd bij de Franse staat.

Is na te gaan waar dit onderdeel in de periode 1812 tot 1816  heeft verbleven?

Alvast dank voor uw reactie.
Joseph Pluymakers
gooskensp
male
Inlägg: 5
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Hallo Joseph,

Ik weet niet of je hier iets aan hebt: https://fr.m.wikipedia.org/wiki/108e_régiment_d%27infanterie
Er is kennelijk ook een speciale Facebookpagina aan dit regiment gewijd.
Ze gingen in 1812 naar Rusland en in 1815 stonden ze bij Waterloo.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr.
Philip Gooskens

jpluymakers
male
Inlägg: 87
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Philip, Hier kan ik zeker wat mee.  Merci.
Joseph Pluymakers
joepiek
male
Inlägg: 1
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Ik kwam uw vraag toevallig tegen omdat ik ook op zoek ben naar de historie van 108 regiment d'infanterie de ligne. Uw voorvader is tezamen met zo'n 350 mannen uit Maastricht en omgeving naar de Franse dienst moeten vertrekken. Dit moet gebeurd zijn begin september 1812. Een groot gedeelte van deze groep is op 1 juni 1814 uit franse dienst verdwenen. Ik ben dit allemaal proberen in kaart te brengen maar scans zijn vaak moeilijk te lezen en zal nog wat werk betekenen en op internet is niet alles te vinden. Heeft U al wat meer gevonden?
edwardn
edwardn
Inlägg: 1559
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Wellicht kent u "Mémoires des Hommes".
Hier vindt u het 108ste:
https://www.memoiredeshommes.sga.defense.gouv.fr/fr/arkotheque/navigation_facette/index.php?f=regmatricule&mde_present=tableau&crit1=24&v_24_1=108e+r%E9giment+d%27infanterie+de+ligne

Ik heb er al wat van "onze" jongens gevonden, maar het blijft toch een hele zoektocht als je niet weet bij welk regiment, etc ze hoorden. Je kunt voor zover ik weet namelijk niet op naam zoeken.
jpluymakers
male
Inlägg: 87
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Hartelijk dank! Ik moet me weer even verdiepen in de materie!
Is bekend waar dat regiment waar mijn voorvader deel van uitmaakte in die bijna twee jaar (sept. 1812 - sept. 1814) heeft verbleven?
Joseph Pluymakers
edwardn
edwardn
Inlägg: 1559
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Open Archieven geeft als antwoord zijn stamboeknummer:11223. Dus te vinden in Vincennes bij Mémoires des Hommes.

Hier staat hij tussen:
https://www.memoiredeshommes.sga.defense.gouv.fr/fr/ark:/40699/e0052aa42cc1ca65/52aa42cf6accd

Even geduld, duurt even eer de pagina inlaadt.
jpluymakers
male
Inlägg: 87
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Merci voor uw opzoeking met resultaat ! :D
Joseph Pluymakers
Skriv svar

Återgå till "Andere landen"