Skriv svar

Op zoek naar de geboorteplaats van BAUMGARDT, JAN/JEAN


Moderator: tim52mer

vcharne
vcharne
Inlägg: 8
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Beste collega-onderzoekers,

Ik ben op zoek naar de geboorteplaats van mijn voorvader

BAUMGARDT, Jan/Jean, ~ 15.04.1782

Zelf geeft hij LUXEMBURG op als zijn geboorteplaats toen hij in 1798 dienst nam in het Franse revolutionaire leger.

Ouders op de lijst zijn: BAUMGARDT, Jan en HOEFMANN, Margaretha.

De zoektocht in het huidige Luxemburg heeft niets opgeleverd. De kerkregisters daar zijn bijna allemaal geïndexeerd.

Luxemburg omvatte vóór 1798 echter delen van het huidige België en Duitsland. Dus hij kan in deze gebieden geboren zijn.

Na de nederlaag van Napoleon sloot hij zich in 1814 weer voor 6 jaar aan bij het Nederlandse leger.
Daarna werkt hij als Nederlandse douane-inspecteur. Tenslotte woont hij in Swalmen, waar hij in 1856 op 74-jarige leeftijd overlijdt.

Ben dankbaar voor elke hint over een voorkomen van de familienaam.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat hartelijk dank!

Volker Charné
klynroer
klynroer
Inlägg: 272
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Hallo meneer Charné
Ik denk dat hun voorvader een schurk was en de Fransen gek maakte ... Om wat voor reden dan ook, Jan Baumgardt werd geboren op 15 april 1782 in Swalmen. Waarschijnlijk was hij getrouwd met een Maria Manuella Dias, die op 3 november 1866 in Swalmen?

Bron citaat
Stadsarchief Roermond (Nederland)

Stadsarchief Roermond te Roermond (Nederland), burgerlijke stand
Nadere toegang op inventarisnummer 1436 van archieftoegang 1013; bevolkingsregister Swalmen, Swalmen, archief 1013, inventarisnummer 1436

Bron citaat
Regionaal historisch centrum Limburg (Nederland)

Peter Klein
[email protected]

(translation per google, see also in German Language by geneanet)
erwinmaas
erwinmaas
Inlägg: 1
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Het bevolkingsregister van Swalmen vermeld wél de plaatsnaam van vestiging én de geboortedatum, maar niet de geboorteplaats, die staat wat mij betreft dus nog steeds open tot ik zijn geboorteakte heb gevonden.
Skriv svar

Återgå till "Rest der Welt"