Skriv svar

Import av gedcom fil

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderator: janolofh

hsjoholm1
hsjoholm1
Inlägg: 4

Import av gedcom fil

Inlägg av hsjoholm1 »

Jag importerade en fil skapad i Familytreebuilder men resultatet blev inte vad jag förväntade mig.
Fick bara med en tredjedel av alla medlemmar i trädet, fick inte med några namn samt inga bilder.
Vad gör jag för fel ? 

Hasse

janolofh
janolofh
Inlägg: 170
Hej
Kanske att Family Tree Builder inte exporterade levande individer. Du måste verifiera om det finns ett val att exportera levande individer från Family Tree Builder och sedan skapa en ny GEDCOM-fil att importera till Geneanet.
Jag hoppas att Du lyckas.

Jan-Olof
hsjoholm1
hsjoholm1
Inlägg: 4
Hej,
Jag har drygt 6000 personer i mitt träd och bara ca 1200 importerades, resten är inte levande.

Har ni haft problem tidigare medjust Family Tree Builder och import av gedcom filer ?

Med vänlig hälsning,
Hasse
janolofh
janolofh
Inlägg: 170
Hej

Vi har tittat på den GEDCOM-fil som Du importerade och den är full av personer utan namn. Detta betyder att Family Tree Builder anser dessa personer som privata eller levande när de exporteras som GEDCOM-fil. Du måste välja att exportera alla personer som publika = med deras hela namn.

Jag hoppas Du lyckas.

Med vänlig hälsning
Jan-Olof
Skriv svar

Återgå till "Tekniska frågor"