Skriv svar

Kontakt med annan medlem

Detta forum är till för alla tekniska frågor angående användandet av GeneaNets databas : olika sökningar, personliga uppgifter osv. Tänk på att ange konkreta exempel varje gång du ställer en fråga : namn, tillval...)

Moderator: janolofh

gignell
male
Inlägg: 2
Jag är ny Premiummedlem (1-årsabonnemang) sedan igår. En anledning till detta är att jag som ”bevakningsmedlem” noterat att en medlem tycks ha forskat på samma familjenamn som jag, så jag tänkte det skulle vara intressant att kontakta denne medlem. Medlemmens användarnamn är colgnecm…

Jag försökte med användarnamnet i ”Sök medlemmar” men fick svaret ”Personen du söker hittades inte”. Beror det på att det krävs både namn, användarnamn och e-mailadress? Och var hittar jag i så fall namn och e-mailadress?

Jag försökte också med ”Lägg till en kontakt” och fick det kryptiska svaret: ”Du inte skicka inbjudan till denna person”

Vad är problemet?
jyb
jyb
Administrator
Inlägg: 8271
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Användarnamn som börjar på "colgn" tillhör Geneanet. det finns tyvärr ingen möjlighet till kontakt.
Best wishes,

Jean-Yves BAXTER
GeneaNet

Please read our help pages and tips to improve your genealogy research and to grow your family tree:

- https://en.geneanet.org/help/
- https://en.geneanet.org/genealogyblog/category/geneanet_tips
gignell
male
Inlägg: 2
Tack för informationen, men det hade varit juste om Geneanet informerat om detta redan under ”Dina bevakningar”. Man blir vilseledd av rubriken Kontakt, där man tror att det döljer sig en släktforskarmedlem och att dennes information finns dold under ikonen längst till vänster och som man inte kan öppna förrän man är Premiummedlem.
Dessutom kommer man först som medlem till insikt om att den dolda informationen oftast är hämtad från allmänt tillgängliga källor typ FamilySearch, där jag själv kan söka gratis. Man anar lite osnygg marknadsföring för att locka till Premiummedlemskap.

Jag är besviken och känner mig lurad eftersom ”colgn…” var en av de viktigaste anledningarna till att jag abonnerade  :(
janolofh
janolofh
Inlägg: 170
Hej

Jag undersöker och återkommer.

Jan-Olof
Skriv svar

Återgå till "Tekniska frågor"