Skriv svar

Betalning av 3 mån prenumeration fungerar inte

ialindgren
ialindgren
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Hej!

Det är ju helt uppenbart att problemet ligger hos Geneanet eftersom det är så många användare som har samma problem, och undrar givetvis varför inte problemet åtgärdas? Fick ett privat meddelande av en Geneanet-användare som inte heller kunde förnya sitt premiummedlemsskap med sitt bankkort, och via PayPal var personen tvungen att förnya medlemskapet med ett år. Om samma problem finns kvar i mars nästa år när det är dags att förnya mitt premiummedlemsskap, kommer jag inte förnya medlemsskapet och lämna Geneanet helt.

Funderar över om 3 månaders-premium prenumeration inte kommer finnas kvar som alternativ för premiummedlemsskap, och att det enda alternativet ska vara att betala för minst ett år? Jag var tvungen att skapa ett PayPal konto och kunde betala för 6 månader. Sen får jag höra av andra användare att dom varit tvungna att betala för ett år genom PayPal. Har ingen användning av PayPal för övrigt, så jag avslutade det kontot efter att transaktionen till Geneanet hade gått igenom. Eftersom jag måste kontakta banken för en betalning till IBAN-konto utomlands så är det ett onödigt krångel. Efter samtal med banken om den typ av betalning så tyckte dom att det var enklast att betala genom PayPal.

MVH

Maria Lindgren

jyb
jyb
Administrator
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
We have asked our payement service provider to have a look at this problem.
Best wishes,

Jean-Yves BAXTER
GeneaNet

Please read our help pages and tips to improve your genealogy research and to grow your family tree:

- https://en.geneanet.org/help/
- https://en.geneanet.org/genealogyblog/category/geneanet_tips

stenbypeter
male
Hej
Har betalat in för 3 mån premium med paypal. Har inte tillgång till någon av de faciliteter som erbjuds.

stenbypeter
male
Hej
Har betalat in 435 för 12 mån premium med paypal. Har inte fått tillgång till någon av de faciliteter som erbjuds.
Pengarna är dragna jag har fått kvitto och jag kan logga in, men när jag skall läsa ur arkiv är det stopp

Mvh Peter

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej

Jag ska kontrollera och återkomma.

Jan-Olof

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej
Du har försökt betala en 3-månader prenumeration. Denna lyckades dock inte. Geneanet har inte dragit några pengar.

Jan-Olof

stenbypeter
male
Hej

Om jag förtydligar: Jag har först betalt 435 kr ,har fått kvitto från paypal samt bekräftelse att pengarna var dragna från kontot.
Eftersom inget hände så hamnade jag i en moment 22 situation där jag tydligen beställt ett 3 mån abonnemang som jag inte betalt och inte har avsikt att göra.

stenbypeter
male
Hej

Om jag förtydligar: Jag har först betalt 435 kr ,har fått kvitto från paypal samt bekräftelse att pengarna var dragna från kontot.
Eftersom inget hände så hamnade jag i en moment 22 situation där jag tydligen beställt ett 3 mån abonnemang som jag inte betalt och inte har avsikt att göra.

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej
Vi kan inte hitta någon betalning.
Kan Du skicka kopia på betalningen till PayPal.

Jan-Olof

stenbypeter
male
Your Transaction ID:
3WV53219EX6286947
Merchant Transaction ID:
0XV44986UX306645H
Purchase Date:
13 November 2021
Payment to:
GENEANET SA
commande@geneanet.org Payment from:
Peter Jakobsson
Invoice ID:
PRIVILEGE : P2111130025 : stenbypeter : 8c44686287b09db2f0d531bb18a69eac
Shipping Address
Peter Jakobsson
Stenby
2528
273 91 Tomelilla
Sweden

Subtotal kr435,00 SEK
Total kr435,00 SEK
You paid using: Mastercard x-7252

This credit card transaction will appear on your statement as PAYPAL *GENEANET.

PayPal
Help & Contact | Security | Apps
Twitter Instagram Facebook LinkedIn

PayPal is committed to preventing fraudulent emails. Emails from PayPal will always contain your full name. Learn to identify phishing

Please don't reply to this email. To get in touch with us, click Help & Contact.

Not sure why you received this email? Learn more

Copyright © 1999-2021 PayPal. All rights reserved.

PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. Société en Commandite par Actions Registered Office: 22–24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg RCS Luxembourg B 118 349
PayPal RT000398:en_US(en-SE):1.0.0:f752340368bce

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej
Din prenumeration på Premium har nu aktiverats.
Nästa gång Du betalar via PayPal vänligen gå till https://sv.geneanet.org/premium/payment/

Jan-Olof

barbroatudden
female
Visa deras familjeträd.
HUR GÖR MAN för att få Premium, NÄR VARKEN Pay PAl eller kort fungerar?????

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej
Du kan inte betala 3-månaders prenumeration med PayPal.
Du gör så här: Gå till https://sv.geneanet.org/premium/gift/ och sedan ange Ditt användarnamn.

Jan-Olof

barbroatudden
female
Visa deras familjeträd.
Det går lika dåligt med 1-års abonnemang. Pay Pal och korten godkännd inte. FAst jag verifierar med mobilt Bank-ID. Men där står visserligen beloppet 0 EUR och går inte att ändra. Tack för att du försöker hjälpa. Det verkar som de inte vill ha prenemuranter?
Barbro

jhjalmered
jhjalmered
Moderator
Visa deras familjeträd.
Hej
Om det inte fungerar med PayPal eller kort kan Du göra en banköverföring

IBAN: FR7630056000300030034235150
BIC: CCFRFRPP
Bank: HSBC FR PARIS CHAMPS ELYSEES