Skriv svar

Huwelijksakte Cornelis Dam x Paulina van Stichelen te Boom 17/5/1848


wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Kan iemand mij helpen aan de huwelijksakte van Cornelis Dam en Paulina van Stichelen ?

Zij zouden gehuwd zijn te Boom op 17/5/1848, maar op search.arc lijkt het bestand te verspringen van 1847 naar 1858.
krisvr
female
Inlägg: 508
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Dag Wim
Familysearch heeft deze akte wel.
Zie https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-DC4Y-75?i=332&cc=2138481&cat=61703 (= im. 333 en 334).
Screenshots nodig?

mvg
Kris
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Dag Kris,

Bedankt voor het linkje.

Nu kan ik wederom met zekerheid een echtgenote en haar ouders toevoegen aan mijn parenteel.

Groet,
Wim
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Nu weliswaar een stap verder, maar er ontbreken nog twee data, namelijk de overlijdensdata van Cornelis Dam en echtgenote Paulina van Stichelen :

Gezin Pieter Dam.jpg

Ik vond voor Cornelis een jaartal in de stamboom van een andere gebruiker : 1882 te Boom volgens akte 151.
En die akte zie ik niet op search.arc en ook niet op Familysearch.
Waar is die dan wel eventueel nog te vinden ?
krisvr
female
Inlägg: 508
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Ik vind hier wel enkele voorouders van Paulina, maar hier staat geen ovl van Paulina en zelfs ook geen huw.
http://tenboome.webruimtehosting.net/genealogie/report_ancestor.php?tree_id=3&id=I6624

Kris
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Dag Kris,

Tja, daar liep men blijkbaar ook vast.

Aangezien die akten ook niet bij Familysearch te vinden zijn, zou het dan kunnen zijn dat het gedurende WO I of II verloren is gegaan ?

Maar dan wel vreemd dat er iemand is die aangeeft dat Cornelis in 1882 overleden zou zijn volgens akte 151. En waarom staat daar dan geen datum bij.
Ik zal weer even moeten gaan kijken waar ik dat ook weer vond, en eens contact zoeken.

Ondertussen al even bezig met de grootmoeder van dezelfde Cornelis. Ook dat is een aardige puzzel, want die wordt dan weer Willemijna of Wilhelma of Wilhelmina genoemd, en dan plots weer Elisabetha. En dan heb ik het maar niet over al haar verschillende achternamen :? .
gelukkig is zij slechts de moeder van een aangetrouwde echtgenoot binnen mijn parenteel, en zoek ik daar dus niet verder terug naar voorouders. Maar het ontbreken van haar doopdatum stoort me dan weer :roll: .

Maar ach, zo blijven we van de straat ;) .
krisvr
female
Inlägg: 508
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
De ovl-akte van een Cornelis Dam (niet gecheckt of het de juiste is) staat hier (akte uit 1882):
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6Q3B-FK?i=584&cc=2138481&cat=61703.
Zie (beperkt) screenshot.
Kris
PS We waren wschl samen aan het ‘schrijven’ in dit forum.
E4A4D6A2-8CE2-42DE-95CD-4150F8EE97BB.png
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Dag, Kris,

Yep, dat is de overlijdensakte !
Ik moet toch eens goed leren zoeken op Familysearch. Gebruik het gewoon te weinig, omdat de archieven in Nederland al redelijk ver geïndexeerd zijn, en ik de Belgische voorouders meestal toch wel vind op search.arc.

Weer bedankt !
Skriv svar

Återgå till "België"