Skriv svar

YAD VASHEM


starssnake46
female
Inlägg: 4

YAD VASHEM

Inlägg av starssnake46 »

Ik ben op zoek naar de (klein) kinderen van Johannes Lambertus Aarts, geboren 12 september 1884, gehuwd op 12 november 1912 met Wihelmina Wouters, in Gestel, Blaarthem (het huidige Eindhoven). Hun (klein)kinderen hebben recht op de Yad Vashem prijs, omdat J.L. Aarts en W. Wouters tijdens de ][Tweede Wereldoorlog[/b] een joods gezin opgevangen hebben.hebben.
Senast redigerad av 2 starssnake46, redigerad totalt 29 gång.
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10865
Dit soort vragen volgende keer stellen in het forumonderdeel 'Genealogische opzoekingen', en dan in de juiste regio.

Ook in de titel de namen, plaat en periode vermelden, en niet zoals nu, want niet iedereen neemt dan de moeite om te kijken om wie het gaat.

Uw bericht werd nu verplaatst naar de regio Nederland, omdat totaal niet duidelijk is om wie, wat en waar het gaat.

Pas ook nog wel even de titel van uw bericht aan. Daarvoor even klikken op het potloodje boven het bericht.
starssnake46
female
Inlägg: 4
Zo goed? Ik wilde bepaalde woorden 'vet' hebben maar dat lukte niet.
anaesthetist
male
Inlägg: 330
Släktträd: Grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
het gaat waarschijnlijk over dit huwelijk tussen Johannes Leonardus Aarts & Wilhelmina Wouters op 12.11.1912 te Gestel: https://www.rhc-eindhoven.nl/collectie?mizig=380&miadt=48&miaet=54&micode=BS-Gestel-15277-1121&minr=14460688&miview=ldt
starssnake46
female
Inlägg: 4
Ja, maar in een groter verband gaat 't over een vrouw die naar Amerika is geëmigreerd en nu probeert te acherhalen wie de kinderen zijn van....omdat zij recht hebben , eventueel op een postume toekenning van de Yad Vashem prijs.
Mijn grootvader was ene Johannes Wilhelmus Aarts en ZIJN vader was Theodorus Aarts en hij was getrouwd met een Belgische (Wouters is wel een veel voorkomende naam in Belgie); misschien was deze Theodorus wel een broer van DE J.L. Aarts?
Senast redigerad av 1 starssnake46, redigerad totalt 29 gånger.
starssnake46
female
Inlägg: 4
Had er iemand nog iets te melden over Johannes Lambertus die hij of zij kende of over heeft horen vertellen?
De genealoog in kwestie noemde ook nog dat de dochters van J.L. Aarts en W. Wouters in een internaat hebben gezeten en mogelijk kloosterzuster zijn....
Skriv svar

Återgå till "Nederland"