Skriv svar

Terug samenstellen van een gezin

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
nessler
male
Inlägg: 18
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Ik probeer al enige tijd een gezin terug samen te stellen en had graag jullie oordeel er eens over gehoord.

Mijn verre voorvader Livinus De Baerdemaeker was getrouwd met Andrea Bylevinck.
---------------
Bron : Assenede Amb. - Staten van goed 1625-1681 (Bew. M. Claeys) Reg. 1033 (1636-1647) blz 143 Staat van Lieven DE BAERDEMAECKER.
H: Andriesijne BYLEVYNCK.
V: Jooris DE BAERDEMAECKER fs Pieters; Pieter DE BAERDEMAECKER fs Lievens.
K: 7 NN; W: Andries 15j; Joosken 10j.
NB: Eigendom in Doornzele, Evergem Kromvelde en Kluizen.
24.10.1643.
---------------
3.jpg

Hieruit probeer ik af te leiden dat er minimaal 2 kinderen waren van dit koppel: Andries (1628) en Joosken(1633). De 7NN betekent, vermoed ik, dat er nog 7 andere kinderen zijn die hier niet vermeld worden.

Nog een andere staat van goed vermeld dat hij ook getrouwd was met Lijsbette De Pauw, waarin idd 7 kinderen terug te vinden zijn.
---------------
Bron : Assenede Amb. - Staten van goed 1521-1624 (Bew. M. Claeys) Reg. 1028 (1608-1620) blz 186 Staat van Lijsbette PAUS.
H: Lieven DE BAERDEMAEKER.
K: Pier (kort daarop ook +); Liefken; Tanneken; Mayken; Janneken; Betken; Paesschijnken.
V: Jan WYCKAERT; Pieter DE BAERDEMAEKER.
NB: Erfde na + van haar zus Tanneken DE PAUW; eigendom in Gent. 17.7.1617.
---------------
2.jpg
Nog in een andere staat kom ik Bartholomeus De Baerdemaeker tegen, dewelke ik voorlopig nog niet bij 1 van de moeders kan plaatsen:
---------------
Bron : Assenede Amb. - Vierschaar Wachtebeke - SvG 1650-1724 (Bew. M. Claeys)
Reg 1124, blz 91 Staat van Christoffelijnken DE VOS fa Pieter, + Winkel 1.1.1675.
H: Berthels DE BAERDEMAECKER fs Lieven.
V: Pieter DE BAERDEMAECKER; Luycas DE VOS.
K: Pieter (V); W: Jan 24j; Joos 18j.
31.1.1675.
---------------
1.jpg
Dit alles bij elkaar kom ik op:
Livinus met Andriesijne BYLEVYNCK:
Andries; Joosken

Livinus met Lijsbette De Pauw
Pier ; Liefken; Tanneken; Mayken; Janneken; Betken; Paesschijnken.

Livinus met ?
Berthels de Baerdemaeker
Zou dit kunnen kloppen volgens jullie ?
Berthels kan natuurlijk ook de zoon zijn van een totaal andere Livinus maar dat lijkt me toch sterk...

Alle gegevens komen van https://www.familiekundevlaanderen-meetjesland.be
wdemaesschalck
male
Inlägg: 3610
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Goede middag.

Het is niet veel maar misschien is het voor u een bijkomende aanwijzing.

Petrus, zoon van Bartholomeus en De Vos Christophora, geboren 10 februari 1645 in Kluizen-Evergem
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_111195_109890_DUT/inventarisnr/I1111951098901689/level/file/scan-index/7
en nog een zoon Joannes, geboren 29 november 1648
https://search.arch.be/nl/zoeken-naar-archieven/zoekresultaat/inventaris/rabscan/eadid/BE-A0514_111195_109890_DUT/inventarisnr/I1111951098903958/level/file/scan-index/14

Batholomeus = Berthel(s)

Mvg

William
Skriv svar

Återgå till "Paleografie, transcriptie en oude talen"