Skriv svar

doopakte Judocus Wulteput - Lotenhulle 1723

Als u moeite heeft met het ontcijferen van (een fragment) oud schrift of met het vertalen van teksten in het Latijn of gotisch Duits of andere talen, kunt u uw document online zetten en op dit forum een beroep doen op de gemeenschap om mee te lezen.
lisa1986
lisa1986
Inlägg: 8
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Hallo

Wie zou mij kunnen helpen bij het ontcijferen van de doopakte van Judocus Wulteput? Hetgeen ik er uit kan halen is dat hij geboren/gedoopt is op 8 juli (in 1723 te Lotenhulle volgens de index). Ik heb moeite met de namen van de ouders, Francis en Maria Santens? Ik zou heel blij zijn als iemand mij kan helpen met de vertaling van deze akte, dan kan ik mijn zoektocht verder zetten.

Alvast bedankt!
Bilagor
doopakte Judocus Wulteput 1723.jpg
kvoet
male
Inlägg: 3115
Goedenavond,

De achternaam van de moeder lijkt eerder op Cantens (Cautens?), maar Santens kan ook.

Op 8 juli doopte ik Judocus, zoon van Franciscus Wulteput en van Maria Santens, echtelieden. Hij is geboren vandaag, deze ochtend, rond 11 u. Doopheffers: Josephus de Smedt en Maria Verhelst.

Gelieve in de toekomst steeds een rechtstreekse link naar de akte mee te geven, dan kunnen we het handschrift vergelijken met andere aktes en dat komt de geldigheid van wat we lezen ten goede.

Mvg
Kris
lisa1986
lisa1986
Inlägg: 8
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Dag Kris

Bedankt voor de vertaling! Ik zal in het vervolg ook de link in het bericht plaatsen.

Groetjes
Lisa
wdemaesschalck
male
Inlägg: 3610
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Goedenavond.

Het is Santens.
Huwelijk Wulleput X met Santens Maria Lotenhulle 1723.png
De voornaam van de bruidegom werd "vergeten". :?
Santens Maria  overleden 11 jan 1738.png
Mvg

William
lisa1986
lisa1986
Inlägg: 8
Släktträd: Icke-grafisk
Sökning: Text
Visa deras familjeträd.
Dag William

Heel erg bedankt om de moeite te nemen om deze opzoekingen te doen!

Groetjes Lisa
werwaarts
werwaarts
Inlägg: 13
@ William:
Welke tool gebruik je om de aantekeningen te maken op je afbeeldingen?

Bedankt!
Florian.
Skriv svar

Återgå till "Paleografie, transcriptie en oude talen"