Skriv svar

Kuvan ja ykkösen vaihto

tapanim
tapanim
Släktträd: Grafisk
Visa deras familjeträd.
Kaksi ongelmaa joita en ole saanut ratkaistua
1. Haluaisin vaihtaa pari sukupuussani olevaa kuvaa parempiin, olen ne ladannut järjestelmään vaan eivät asetu entisen tiallle. Mitä tehdä?
2. Olen tehnyt puun isoisäni ja isoiäitini varaan, aloitin heistä. Haluaisin että isoisä on ykkösnimi, mutta järjestelmä laittoi ykkösen hänen vanhimman poikansa, setäni, laatikkoon. Voiko tätä muuttaa ja miten?
Tapani Mansikkala

hagglunde
female
Visa deras familjeträd.
Hei,
Olen saanut tiedon miten toimia ongelmiesi ratkaisemiseksi:
1. Halutessasi vaihtaa kuva siirry tämän henkilön sukupuuhun -> klikkaa "Arkisto&kuvat -> valitse valikosta ´muokkaa´, minkä jälkeen valitset uuden profiilikuvan.
Saadaksesi isoisäsi juuren henkilöksi sukupuussasi
2. siirry oso/itteeseen http:/my.geneanet.org/arbre/options/parametres.php?view=souche.

Eli hieman ranskan kielen oppitunti, mutta kyllä sinä tämän saat toimitettua. Ja ellet, niin kysy uudestaan, niin selvitellään, missä meni vikaan. Lykkyä tykö
Terv. Maila Hägglund

tapanim
tapanim
Visa deras familjeträd.
Kiitos! Pienen askartelun jälkeen toimi. :)
Oli mennä sormi suuhun, kun kopioimalla linkkisi päädyin tähän keskustelufoorumiin, jossa oli edellä oleva vastaus. Sieltä klikkaamalla pääsin sitten muokkaamaan puuta. Väärä ykkönen katosi, uutta ei ilmaantunut. Vielä? Puu toki pysyi koossa. Kuvan vaihto onnistui myös, kun ymmärsin kelata näkymää alaspäin, jossa oli tarvittava pääkuvan vaihtolinkki.
Nyt askarruttaa  :( etten ole usean yrittämisen jälkeen tai tuota pääkuvan vaihtomenettelyä käyttäenkään saanut yhdelle puun henkilölle tallennetuksi kuvaa.
Pitääkö odottaa parempaa päivää, vai löytyisikö tuohon pulmaan ratkaisu? Olen kokeillut sekä Macillä että iPadilla. Aiemmin en ole tällaista kohdannut.
Tapani Mansikkala

hagglunde
female
Visa deras familjeträd.
Hei,
Kun sait isoisäsi profilikuvan alunperinkin, niin tee samalla tavalla kuin silloin. Älä ota uutta menetelmää muuta kuin silloin kun vaihtelet.
Useit on myös ollut niin että sammutettua ohjelma sinne ladatut tiedot ovat tulleet paikoilleen.
Tarkistan vielä Parisin kanssa, jos tässä olisi mahdollisesti jokin muu häikkä.
Palaillaan,
terv. Maila Hägglund

Skriv svar

Återgå till "Tekniset kysymykset "