Skriv svar

hur göra ett stort släktträd av befontligt material

margaretav
female
Släktträd: Grafisk
Visa deras familjeträd.
Jag har en släktförteckning över 6 generationer. i min byrålåda. 
Den utgår från farfars farfar och hans hustru och slutar med mina barnbarn och deras generation.  Trädet skall alltså börja med  honom och hans fru, jag själv är inte alls i centrum, och jag har alla uppgifter och vill nu organisera detta. Det blir ett brett träd med många grenar, eftersom han hade fyra barn. 
Hur börjar jag om jag vill göra ett släktträd av detta som skall kunna skickas ut till släktingar. Vad av allt detta ni erbjuder kan jag använda?
Jag har en PC, windows, word. mvh Margareta von Sydow (fullständigt ny på sånt här)
Släkten heter inte von Sydow, det är min mans avdelning. Den heter Carlander och härstammar från Munkedal.

margaretav
female
Visa deras familjeträd.
Tack för svar men det går inte. Om jag trycker på Mitt släktträd on line och sedan Ändra så kommer ett standardträd upp och jag vill ju ha nått annat - tvärtom, som börjar med en anfader och sedan alla hans efterkommande. Jag har varit inne och prövat lite i standardträdet och sedan går det inte att ta bort i en av rutorna - det har hakat upp sig - det är nog därför - Geneanet tror att jag redan har ett släktträd - det går inte att ta bort det som jag ser inte fungerar. Finns det någon som kan ringa eller skriva och hjälpa mig - eller på nått sätt ta bort det släktträd som jag prövat i så att jag kan börja om från början.
Jag är ganska förtvivlad. MVH Margaretav

margaretav
female
Visa deras familjeträd.
Kolla nu igen är du snäll.
Albert  Carlander skall vara proband, gift med Hildur Heiberg. Barnen skall väl ligga under Albert och även hans hustru Hildur Heiberg.? Namnen på deras barn behöver jag ändra(det blev fel) men det går inte.

Sedan vill jag ha med deras barn och nästa led och nästa. Det blir ju ingen flik på dom. Ser inte ut som om detta skulle bli något träd, neråt liksom.
Barnen behöver väl egna rutor med flikar åt sidorna och så även deras barn och barnbarn. På samma sätt som trädet nu är gjort uppåt när det gäller föräldrar. Hur skall detta gå? Eller går det inte? Jag ger nog upp snart!

Skriv svar

Återgå till "Släktträd - Familjekrönika"