Skriv svar

Släktträdet är osynligt

pwilkens
pwilkens
Släktträd: Grafisk
Visa deras familjeträd.
Jag har importerat en Gedcomfil från Family Tree Builder och det ser ut som att det finns 55 poster i GeneaNet. Men oberoende av vilka val jag gör eller vad jag söker på så får jag inget svar eller svar att namnet inte finns. Borde vara nåt enkelt eller? Tacksam för tips.

g433
g433
Släktträd: Icke-grafisk
Visa deras familjeträd.
Jag har precis samma problem som pwilkens och använder också Family Tree Builder. Vilka ändringar behövs för att problemet ska lösas? Upplever användargränssnittet "grottigt", surfat runt och försökt förstå hur det hela är uppbyggt men kommer ingen vart, men det kan ju bero på problemet med gedcom-filen.

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Ja, problemet kvarstår.
/Gunilla

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Maila mig bara så kommer GEDCOM-filen i retur  ;)

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Hade missat det, ber om ursäkt!
/Gunilla

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Har skickat filen men fått ett svarsmail att ärenden ska postas direkt i forumet. Har den ändå nått dig?
/Gunilla

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Det går inte att få fram släktträdet och de instruktioner som beskrivs för att ändra proband går inte att följa eftersom gränssnittet inte stämmer med instruktionerna. Det hjälper inte att logga in som trollkarl. När jag klickar på Se ditt släktträd så visas enbart information om mina forskningsområden och trädets mest nämnda områden, men något släktträd i traditionell mening finns inte. Söker jag på mitt eget namn så får jag besked om att den personen inte finns. Det blir samma resultat vilka inställningar jag än gör.
/Gunilla

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Nu äntligen fungerade den delen. Men fortfarande kan man inte se själva släktträdet när man klickar på "Se ditt släktträd". Finns inte den funktionen?
/Gunilla

g433
g433
Visa deras familjeträd.
Samma resulat i båda fallen. Jag använder Google Chrome men har även testat i Internet Explorer med samma resultat.
Följande information finns med:
- Välkommen på släktträdet som tillhör Gunilla Alsiö + antal besök
- Favoritpersoner med angivet Proband
- Nyheter där det står när trädet uppdaterades
- Trädets mest nämnda platser
men någon bild på själva släktträdet finns inte. Därför undrar jag - ska det finnas med en bild på själva släktträdet eller finns inte den funktionen?
/Gunilla

Skriv svar

Återgå till "Släktträd - Familjekrönika"