Skriv svar

Guldklubben

lbostrom
lbostrom
Släktträd: Icke-grafisk
Visa deras familjeträd.

Guldklubben

Inlägg 08 juli 2013, 22:33

Jag är väldigt irriterad över det här med Guldklubben. Jag undrar varför ni skickar matchningar när man ändå inte kan se dem??? Tvinga folk att gå med och betala en massa pengar bara för att få veta vad det står i vissa dokument, jag tycker inte det är etiskt rätt. Antingen kan man se det som ni aviserar eller också är det ingen ide att vara med på GeneaNet känner jag det som.  >:(

janolofh
janolofh
Vi tänker oss att lösa detta.
Naturligtvis ska vi ta hänsyn till din situation och vill snarast hitta en lösning.
Kan du ge oss en kopia av ditt meddelande från GeneaNet och ange även vilka uppgifter du vill se. Vi måste veta mer för att kunna ge rätt svar.
Jan-Olof

lbostrom
lbostrom
Visa deras familjeträd.
Jag försökte göra ett worddokument av det hela men vet inte hur jag bifogar det här. Gjorde då en bild men det tog upp hela utrymmet här så jag gjorde väl något fel. Skriver i stället.
Jag fick alltså ett mejl med 30 nya matchningar på mitt efternamn. 23 av dem var från USA och det stod så här på den första:
colgnln714807  1 BOSTROM 1936 - 1936  Connecticut, Amerikas Förenta Stater. Under raden Typ står det "Skannat dokument" och när jag då klickade på det fick jag upp:
"Funktionen är bara för medlemmar i Guldklubben". Det var det som jag blev irriterad på.
[img][/img]

janolofh
janolofh
Hej Liselotte!
Tack för ditt svar. Nu förstår jag dina synpunkter.
Föst av allt måste jag berätta för dig att vi vill vara så fria som möjligt men varande ett ’normalt’ företag som har löner att betala liksom driftskostnader (t ex serverkostnad). Det är därför som vi lanserat Guldklubben.
På GeneaNet är allt material publicerat av våra användare fria att läsa för andra medlemmar .
Vi (GeneaNet) lägger till extramaterial för Guldklubbens medlemmar.
I vårt fall är materialet bakom ’colgnln714807’ är en del av biblioteket .. en Guldklubb service.
Idag har vi ingen möjlighet ( på grund av strukturen på bevakningssystem) att ta bort Guldklubbsdata från bevakningsbudskapet. Å andra sidan vill en del människor inte missa ett möjligt spår.
Jag förstår din poäng ock kommer att tala med teamet om eller hur vi kan göra för att undvika dina dåliga känslor (du kanske inte är den enda).
Ett tips idag: När du ser ett ID som börjar med ’colgn’, (t ex colgnln714807) följ inte länken… det är en del av bibliotek.
Ha en bra dag.

lbostrom
lbostrom
Visa deras familjeträd.
Okej då förstår jag och kanske 350 kr inte är så himla mycket att bråka om. Men när man släktforskar så ska man abonnera på både det ena o det andra så i slutänden blir det ganska många kronor ändå.
Tittade lite på vad man får i Guldklubben och det är lite otydligt med kryssen o bockarna, de hamnar lite snett ibland men det finns 2 ställen där det är kryss i båda kolumnerna; "Direktträff" och "Bev. av person". Hur kommer det sig? Varför är det så?
Med vänlig hälsning
L.B.

janolofh
janolofh
Hej igen
Jag undersöker med teamet och återkommer med svar snarast.
Jan-Olof

janolofh
janolofh
Hej
Jag kan inte se några kryss för medlemmar i Guldklubben på min sida.
Jan-Olof

lbostrom
lbostrom
Visa deras familjeträd.
Jag ser en massa röda kryss där man jämför abonnemangen: vad Ej Guldmedlem får och vad en Guldmedlem får. Det måste Du väl ändå se?

janolofh
janolofh
Hej igen

På min sida finns bara gröna bockar för Guldklubben. För de som inte är med finns däremot 10 st röda kryss.
Jan-Olof

lbostrom
lbostrom
Visa deras familjeträd.
Så här ser jag det.
[img][/img]
Jag försöker infoga en bild men hur i hela friden gör man det då? Måste det vara så krångligt??

Skriv svar

Återgå till "Släktträd - Familjekrönika"