Skriv svar

1 of 2 stambomen

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
bertje1
male
Inlägg: 7
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

1 of 2 stambomen

Inlägg av bertje1 »

Goede middag,  enige tijd geleden ben ik met heel veel enthousiasme begonnen met de opstelling van de stamboom van de familie van mijn man, met ons oudste kind als bron.  Gaandeweg, en met hulp van andere mensen, ben ik al tot een behoorlijk resultaat gekomen.  Daarna ben ik aan de stamboom van mijn eigen familie Suy begonnen maar verder bouwend via de stamboom van de familie Gauthier.  Is het niet makkelijker om de twee stambomen te splitsen, en zo ja, hoe doe ik dat dan zonder dat er gegevens verloren gaan ?  Heeft iemand hier ervaring mee ?  Alvast dank voor uw reactie !  Groetjes, Marleen
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Inlägg: 2598
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Goeie middag mevrouw,

Het is op de eerste plaats aan u om een keuze te maken.
Hierbij wel enkele overwegingen van collega W.D. : 2 stambomen op één account?.

Voor wie nazaten heeft lijkt het ergens 'normaal' dat de voorouders van beide ouders in dezelfde stamboom staan.
Zelf ben ik nu bezig om de stamboom van mijn man (100% uit de Kempen) en de mijne (Oost- en West-Vlaanderen)
- met geen gemeenschappelijke voorouders - op 1 account te zetten; zo ook
  (de rechtstreekse) voorouders van een nicht en een schoonzus, omdat we voor 1750 nogal wat gemeenschappelijke voorouders hebben.

In dat geval kan je op  je 'welkombladzijde' een aantal favoriete personen noteren (moet ik zelf nog eens doen),
zodat je in 1 muisklik bij een welbepaalde stamboom terecht komt. 
mvg, Greta
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Inlägg: 2598
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Nog t.a.v. topicstartster e.a. 'twijfelaars' (zoals ik tot voor kort)...

Zelf had ik gekozen voor een stamboom met enkel de voorouders,
waarbij de kinderen van een vooroudergezin vermeld, maar bij 'aantekeningen'.
Omes & tantes en aanverwanten (aangetrouwden) niet, maar deze wel eens opgezocht voor extra informatie
(zo voor ante of post datums : ten vroegste of ten laatste overleden of geboren) of voor wegwijzertjes (door doopheffers).
>>>  Een keuze als een ander en daarom geen aanbeveling!

Heb wel enkele stamboomboekjes opgesteld als geschenk voor aanverwanten en schoonfamilie...
maar die wou ik eerst niet in eigen boom...
Ben nu toch begonnen met alles online te zetten, zodat veel meer mensen er plezier aan beleven
en ook omdat mijn eigen stamboom eigenlijk niet in het gedrang komt, want...

>>> Proband van iedere andere kwartierstaat kan vanop je welkomblad (openingsblad) onder favorieten worden aangeklikt.
        Daarbij worden de Sosanummers enkel vanaf jouw Proband verrekend als die ook de bron van je stamboom is.
>>> Je cartografie kan zowel van de proband van eigen stamboom, als van je ganse publicatie worden opgevraagd.
>>> je namenwolk met de meest voorkomende 'populaire' familienamen kan geselecteerd worden, m.a.w.
        namen die niet tot je eigen stamboom behoren kunnen gewist worden; ook interessant bij een oeroude middeleeuwse stamboom
        zodat de Carolingers of de Van Vlaanderen's je familienamen na 1600 niet gaan verdringen  ;-)
        = via bovenbalk rechts 'uw account' > persoonlijke opties > meest 'populaire' namen
>>> (Af te drukken) lijsten, tabellen en stamboomwaaiers kunnen sowieso opgesteld worden vanaf eender welke persoon ('profiel').

Gerelateerd forumtopic : 1 of 2 stambomen?
Skriv svar

Återgå till "Genealogisch Praatcafé"