Skriv svar

Voorouders

Voor allerlei discussies. Kijk in de lijsten van dit forum, alsmede in de 'Geneapedia'.
bigadje
bigadje
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

Voorouders

Inlägg av bigadje »

Hoe kan ik zien als iemand een voorouder is?
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Inlägg: 2598
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

Re: Voorouders

Inlägg av greetjepittery »

Voorouders worden bij Geneanet vermeld via het groene Sosa-nummer, onder de naam van een profiel (persoonskaart),
genoemd naar de Italiaan Sosa die het systeem bedacht namelijk : de bron = 1, de vader = 2, de moeder = 3,
de paternele grootvader & grootmoeder zijn 5 & 6, de maternele grootvader & grootmoeder zijn 7 & 8, enz.

In jouw geval is je dochter D.T. de numero uno, want je hebt haar als bron van je stamboom ingesteld;
wil je dus enkel jouw voorouders met Sosa-nummer, dan moet je jezelf als bron instellen.
Hoeft niet want er zijn nog andere middelen bij Geneanet om een overzicht van je voorouders te krijgen
en dat via jouw profiel , zo :
- onderaan rechts via 'stamboom voorouders' (enkel tot aan de oudouders);
- voor een volledige lijst via 'afdrukken' (rechtsboven) en daar dan : voorouders > lijsten afdrukken
met nog andere opties : https://gw.geneanet.org/bigadje?lang=nl&m=A&n=tukkers&oc=0&opt=L&p=arnold+sander
- Ook rechtsboven via 'afdrukken' nog allerlei mogelijkheden o.a. via 'afdrukbare stambomen'
>>> Al deze mogelijkheden kan je bovendien toepassen op eender welke persoon.

Ziezo, de moeite om aan het experimenteren te slaan.
Laat weten of er nog bijkomende vraagjes zijn. mvg, Greta
bigadje
bigadje
Inlägg: 4
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

Re: Voorouders

Inlägg av bigadje »

Dag Greta,

ik wil graag mij als bron instellen. Zoek me rot, maar kijk er vast overheen, want ik kan het in de persoonskaart niet vinden. Kun je daarin nog wat duidelijker zijn. De rest had ik al ontdekt.

Bedankt!

Arnold
greetjepittery
greetjepittery
Moderator
Inlägg: 2598
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.

Re: Voorouders

Inlägg av greetjepittery »

Hierbij verwijs ik naar het forumtopic hierover
met overigens 2 mogelijkheden (voorlopig of permanent) :
https://nl.geneanet.org/forum/viewtopic.php?f=26&t=683597&p=1835228&hilit=bron+instellen#p1835228 (+ ook even naar boven scrollen).
mvg, Greta
Skriv svar

Återgå till "Genealogisch Praatcafé"