Skriv svar

Welke keuze moet ik maken bij exporteren?

U kunt hier uw vragen stellen met betrekking tot het gebruik van Geneanet en eventuele problemen aankaarten; inloggen, schermproblemen, bugs, functiestoornissen, instellingen etc.
epalmaers1
female
Inlägg: 47
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Beste,
Ik wil van mijn stamboom en alles wat ik daarrond ingegeven heb in Geneanet een backup maken op een externe schijf. Ik volgde jullie advies "Menu, Beheer stamboom, Exporteren"... en moet dan kiezen tussen "exporteren van oorspronkelijk gedcom-bestand" of "stamboom online". Welke keuze moet ik nu maken? Graag advies. Dank bijvoorbaat.
Els Palmaers
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Om uw gehele huidige bestand over te zetten kiest u voor 'Stamboom online'.
epalmaers1
female
Inlägg: 47
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Beste,
Bedankt voor je snelle antwoord... en welk formaat moet ik dan kiezen? ASCII, het nieuwe opkomende formaat of Geneaweb?
Els
epalmaers1
female
Inlägg: 47
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Wim,
Nog dit: Als ik het gehele bestand "overzet" blijft het gehele bestand toch ook op mijn laptop staan he?
Groeten,
Els
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Ja, u zet slechts een kopie over, dus het origineel blijft gewoon waar het staat.
epalmaers1
female
Inlägg: 47
Släktträd: Grafisk
Sökning: Grafik
Visa deras familjeträd.
Beste,
Ik heb de stamboom online overgezet.
Als ik UTF-8 koos kreeg ik epalmaers1.gw 144KB
Als ik ACSCII koos kreeg ik base.ged 405 KB
Als ik genieweb koos kreeg ik base.gw 384KB

Bij de drie opties bleef het wieltje voor downloadknop draaien.
En
Ik kreeg telkens ook de boodschap "App instellen om doc te openen" (App-store of App op computer).

Wat is er misgegaan? Of wat kan ik doen om "blijven draaien van de downloadknop" te voorkomen?
Over welke App is er sprake? (Ik werk op Apple).

Heel benieuwd,
Els Palmaers
wimdeckers
wimdeckers
Moderator
Inlägg: 10864
Als backup maakt het niet uit voor welke optie u kiest. Bij het eventueel terugzetten krijgt u gewoon hetzelfde terug. Dat de bestanden verschillen van grootte is normaal.

Dat het wieltje blijft draaien is ook niet erg. Dat gebeurt wel vaker, en met name op een Apple.

Het bestand openen kunt u alleen met een genealogisch programma. Vandaar dat uw computer vraagt om een programma (app) om het te openen. Maar feitelijk wilt u het bestand ook niet openen, maar slechts als backup bewaren, dus ook die melding kunt u in de wind slaan.
Skriv svar

Återgå till "Geneanet : technische vragen"